luni, 2 august 2010

La metrou...

Avand in vedere ca sunt cam minora, nu posed nici un fel de cutiuta pe 4 roti.
Si cum stau la periferie, sau mai bine zis putin inafara Bucurestiului si nici nu suport sa stationez in casa prea mult... ma deplasez cu mijlocele in comun, indeosebi cu metroul. Dupa parerea mea e cel mai ok mijloc de transport. Vine des ( cu mici exceptii), nu e exagerat de aglomerat, daca langa tine se aseaza un specimen sau o specimeana ce degaja mirosuri imbietoare te poti deplasa fara nici o problema in partea cealalta a metroului ( fiind destul de lung), e racoare, ajungi relativ repede la destinatie.
Pe scurt: e mult mai ok decat autobuzele, tramvaiele etc.
De ceva vreme la metrourile noi cred ca ati observat si voi ca trebuie sa apesi pe un butonas pentru a se deschide usa.
Si... butonasu' ala daca este apasat inainte de a capata culoarea verde, este apasat degeaba. Pentru ca NU deschide nimic.
Pana aici nimic anormal.
Dar... se pare ca inca exista oameni care nu au inteles "jmecheria" asta.
Asa se face ca de multe ori am vazut oameni apasand ca disperatii.
Dar intotdeauna mi-am zis " o sa inteleaga ei" .
Pana azi.... cand chiar m-am enervat.
Eram vreo 3 ,4 persoane maxim.
Ridic ochii din carticica, observ ca ne apropiem de statie, o inchid si o bag tacticos in gentuta.
Ma ridic, imi indrept fustita si inaintez inspre usa cea mai apropiata de scari.
Buuun... Metroul se opreste. Eu in fata usii si o tanti aranjata si blondina in spatele meu.
Trec cateva secunde ( timp in care beculetul verde de la buton nu se aprinsese) si ma trezesc cu acea doamna care la prima vedere parea sa aiba un iq destul de ridicat impingandu-ma si spunandu-mi pe un ton grav " lasa-ma pe mine".
Ma dau un pas la o parte si o vad cum incepe sa apese in disperare pe buton.
Am ramas vreme de 2-3 secunde masca. Chiar nu stiam ce sa fac, daca sa zic ceva si ce anume.
Sa o las in continuare in nestiinta sau sa ii explic calm ca trebuie sa se faca verde pentru a se deschide? Sa ii amintesc ca suntem la capat si metroul nu pleaca nicaieri pana nu coboara toata lumea si urca alti pasageri ( iar asta dureaza cel putin 5 minute) ??
Usile se deschid intr-un final, iar dansa imi arunca o privire de genul: " vezi fraiero? ".
Am preferat sa ii raspund cu un zambet inocent si sa o las sa-si continue drumul fara a ii explica complicatul proces de a deschide usile metrourilor.
De ce? Pentru ca ce-i drept... a fost destul de haioasa in lupta sa cu cele 2 usi. Poate le va fura un zambet si altor calatori pe viitor. Sau poate altii nu or sa fie la fel de calmi ca mine.
Cine stie?
:-??