joi, 6 mai 2010

Bilant.

In 16 ani de cand mi-am facut aparitia pe scumpul nostru Pamant, in timp ce-i umbream o mica suprafata a "tenului" am invatat ca:
  • eu sunt singura care ma poate ajuta in luarea deciziilor deoarece ceilalti nu ma cunosc indeajuns de bine incat sa poata fi de folos.
  • nu trebuie sa ma las influenata de persoanele ce ma inconjoara.
  • nu este de ajuns sa minti in stanga si in dreapta; trebuie mai intai sa te minti pe tine si abia dupa ce iti aduci destule argumente si incepi sa te crezi poti continua cu restul persoanelor.
  • oricat mi-ar pasa mie de o persoana si m-as stradui sa o ajut nu conteaza; mai intai trebuie sa ma asigur ca respectiva vrea sa fie ajutata.
  • atunci cand iti dai silinta sa faci o persoana sa te iubeasca se intampla opusul: o indepartezi.
  • atunci cand faci o obsesie din verbul " a impresiona" cazi in extrema cealalta, cea a penibilului.
  • este indeajuns sa incerc sa-mi depasesc propriile limite, nu pe ale altora.
  • sentimentul de euforie trebuie trait din plin deoarece este pe cat de profund, pe atat de marginit.
  • exact aceia in care am incredere deplina ma dezamagesc, dar este absolut normal sa ii iert, deoarece si eu la randul meu dezamagesc.
  • atunci cand esti iertat de cineva, respectiva persoana iti va aminti cu fiecare ocazie de greseala pe care ai facut-o.
  • dureaza foarte mult si implica foarte multa munca sa ajungi sa-ti creezi un statut bun in societate, insa dureaza extraordinar de putin si implica putina relaxare sa decazi.
  • un simplu gest facut la momentul potrivit face cat milioane de vorbe dulci spuse prea tarziu.
  • niciodata nu este prea tarziu, insa intotdeauna este prea tarziu pentru niciodata.
  • estetica uratului este mai complexa decat cea a frumosului.
  • oricat de multe realizari am avea, niciodata nu sumtem multumiti pentru ca vrem mai mult si mai mult... si mult mai mult...
  • majoritatea "fructelor interzise" sunt exact cele dupa care tanjeste o natiune intreaga.
  • daca vreodata acele "fructe" vor fi permise, vor fi inlocuite de altele interzise.
  • parerile sunt impartite; acelasi lucru privit de 10 persoane diferite poate avea descrieri diferite.
  • nu trebuie sa ma complic excesiv; o multitudine de lucruri simple, clasice imi pot asigura succesul.
  • trebuie sa ma joc cu propriile-mi ganduri precum un copil se joaca cu piesele unui lego, asezandu-le de fiecare data altfel; doar asa pot gasi combinatia perfecta.
  • ne plangem de orice activitate pe care suntem nevoiti sa o facem, iar atunci cand avem prea mult timp liber ne plictisim.
  • iubirea este intotdeauna impartasita in doi, insa poate fi de doua tipuri: in doi- separat, in doi- impreuna.
  • chiar si atunci cand esti complet ratacit intr-un labirint alcatuit din probleme, prin perseverenta vei gasi o portita.
  • daca vrei - poti, insa pana sa reusesti sa realizezi cum sa parcurgi distanta intre cele doua verbe " a vrea" si " a putea", uiti esentialul.
  • un profesor nu te invata ceva, ci iti pune la dispozitia materialele necesare pentru a invata, iar restul depinde doar de tine.
  • nu exista o definitie a perfectiunii pe care sa o poti aplica in mod general, insa visele si idealurile fiecaruia constituiesc o "perfectiune personalizata".
  • nu trebuie sa ma las calcata in picioare, insa fara sa las capul plecat din cand in cand nu am nimic de castigat.
  • exact atunci cand cred ca totul merge bine se va ivi o noua problema care iti va pune la incercare si ultimul nerv pe care il mai ai.
  • oamenii nu se pot schimba peste noapte in rau sau in bine, iar atunci cand ti se pare ca o persoana este diferita, inseamna ca a renuntat la masca pe care o afisa.
  • vine un moment in care principiile tale trebuie sa fie reevaluate deoarece avalansa de informatie cu care ai fost bombardat de-a lungul timpului poate creea mici "defecte tehnice".
  • nu tebuie sa traiesc in trecut; trebuie doar sa ma folosesc de experienta acumulata prin intermediul lui pentru a imi creea un viitor promitator.
  • trebuie sa iubesc ca sa pot fi iubita.
  • mai am multe de invatat.

Niciun comentariu: