sâmbătă, 3 aprilie 2010

stresssss!

Zilele astea m-am tot uitat pe diferite bloguri apartinand unor persoane de varsta mea...
Majoritatea postarilor erau legate de scoala, olimpiade si de stresul acumulat pe parcursul acestora.
Nu pot sa va inteleg.
Daca nu va face placere de ce va mai inscrieti la concursuri, olimpiade?
De fapt daca o faceti nu ar trebui sa fie pentru voi?
Sa va invatati cu sistemul de evaluare, sa va mariti increderea in voi etc.
Atunci de ce e atata panica?
De ce sa iti fie rusine sa dai ochii cu profa' a2a zi pentru ca nu te-ai calificat? Intradevar ea se zice ca " te pregateste". De fapt voi faceti asta, profii doar va dau materialul pe care trebuie sa il tociti, pardon invatati.
Si oricum, mi se pare aberant.
Mai ales materia care e data la discipline de genul istoriei, geografiei.
Din toate sutele alea de pagini pe care trebuie sa le tociti maxim 10% o sa va ajute in viitorul apropiat.
Nu zic ca nu ar trebui sa invatam, nu promovez incultura... Zic doar ca e prea mult, prea neinteresant...
Nu mai bine retineti strictul necesar pentru cultura voastra generala? As intelege daca v-ar face placere sa invatati toate rahaturile alea, daca ar prezenta cel mai mic interes... dar asa?
Ok, e un mod destul de constructiv in care iti poti ocupa timpul... dar la fel de bine poti sa lecturezi ceva dragut sau sa vizionezi un filmulet documentar despre o treaba care chiar te pasioneaza sau iti place catusi de putin.
Si oricum de ce atata stres daca nu treceti de o olimpiada?
De ce atata rusine?
Asta e... O sa mai aveti sanse si la anul... si tot asa, deci nu e panica.
Am observat ca majoritatea persoanelor care participa la un astfel de eveniment, ulterior se subestimeaza.
De ce?
Nu va taie nimeni gatu' daca ati gresit la un subiect.
Nu sunteti prosti daca ati avut un lapsus din cauza emotiilor...
Poate ati fost doar putin neatenti.
In fine... Ar trebui sa va relaxati... Putin mai mult!

3 comentarii:

Lαurα. spunea...

E logic sa te stresezi, cand e vorba d orice competitie nu neaparat d un kkt d olimpiada :))

Bineînşeles k nu te duci de plăcere ci ptr că ai o şansă, şi nu o să fii atââât d prost încât să nu vezi dc esti in stare [chiar dk nu eşti, mizezi pe norocul începătorului or smth like that - la mne a mers odată :)).]



Iar dk u consideri că este pierdere de timp, păi nu neapărat ptr că tocmai din cauză că este cv opţional nu trebuie să inveţi :)) [nu m·am omorât cu, capacitatea deci să fi învăţat ptr o olimpiada? uneori simpla prezenţă la cursuri reprezintă singura diferenţă :)).]


Si referitor la ulterioara subestimare..din nou e o chestie generală.. sau pnm la urma urmei depinde d individ. Mie mi·a demonstrat doar ce ştiam dinainte - cunoştinţele mele îmi sunt de folos fix până la o anume etapă pe care o şi prevăzusem, dk vrei să treci mai departe trebuie fie să fi f norocos fie constant la trb cu învăţatu´ :))

Stefan spunea...

poate ar trebui sa "te uiti" pe bloguri ale unora care nu sunt de varsta ta...
k

Deeabolique Blonde spunea...

nu stiu laura cat de logic e.... da normal nu mi se pare :)) si sunt de acord cu tine in mare parte... :D si da, tot ce am scris era la modu' general...

PS- nu am zis ca e pierdere de timp ci " un mod constructiv in care iti poti ocupa timpul" :)) :D

si pentru " Kaos Moon"- bun sfat, o sa incerc :))