joi, 18 februarie 2010

Plictiseala si generatiiile

Tot mai des cand sunt intrebata ce fac raspund sec " bine, ma plictisesc". Si la fel de des atunci cand adresez aceasta intrebare mi se da acelasi raspuns. Well... pai cum dracu' facem bine daca ne plictisim? E chiar asa bine sa te plictisesti? Eu zic ca nu e deloc... Si de fapt, cum plm te poti plictisi in zilele noastre cand ai atatea variante? Eu una am ajuns sa imi pun semne de intrebare... Adica cum dracu' sa ma plictisesc chiar si in timp ce vorbesc cu cineva si culmea, e un subiect interesant... Sau cum naiba sa te poti plictisi atunci cand la Tv sunt zeci de emisiuni, filme, documentare care asteapta sa fie vizionate. Si cum reusim sa ne plictisim cand stam la PC? Adica ...CACAT! PC-ul iti ofera atatea variante... Si chiar si cand nu ai curent sau alte cacatele de genul poti citi o carte sau sth like this... In fine, cert e ca tot spun des " ma plictisesc" dar incep sa cred ca de fapt nu e tocmai adevarat, ci pur si simplu ne-au intrat in reflex cuvintele astea 2. Eu una nu vreau sa cred ca suntem o generatie de plictisiti...dar totusi ar trebui sa facem ceva, sa ne ocupam timpul cu altceva... sa ne gasim toti cate un hobby! Pentru ca stiti cum se spune, plictiseala vine din prea mult timp liber, si e pacat! Sa nu mai zic de astia mici ( ma rog, diferenta de vro 5 ani intre generatia noastra si a lor)... Eu una cand eram mica incepand cu 2-3 anisori pana pe la 12-13 ani ieseam in fata blocului si ma jucam cu toti copiii din bloc diverse joculete de genul Leapsa, Sotron, V-ati ascunselea etc. Si nu intram in casa decat atunci cand eram fortata de nevoi fiziologice sau de parinti! Si chiar si in casa imi gaseam de lucru: ori citeam, ori o ajutam pe mamaie la curatenie, ori ma jucam cu putinele jucarii pe care le aveam... Si tot nu ma plictiseam. Mai apoi a aparut PC-ul si in viata mea... Aveam vro 7-8 ani pe vremea aia si oricum nu ma interesa prea mult... Ma rog aveam cateva jocuri pe care le frecventam, gen Mario sau dastea... Dar macar erau oarecum educative... iti dezvoltau atentia s.a. Si acum? Nu prea mai vad copii pe strada si cand ii vad sunt in apropierea unei generale, gradinite... Si toate discutiile pe care le-am auzit in treacat sunt legate de jocuri precum WOW, CS si mai stiu eu ce bazaconii... Toate joculetele lor in aer libere sunt extra agresive... Tin minte ca acum 2 ani am trecut prin fosta mea generala sa imi salut cativa din fostii colegi, profi etc... Si ce credeti ca ma intampinat la poarta? O gloata de copii cu vro 3 capete mai mici decat mine, cu un vocabular deplorabil, mega-obscen ( eu la varsta aia ma rusinam si cand spuneam " fac PIPI", da sa mai pronunt si alte cuvinte de genul organelor genitale) care au tabarat pe mine cu diverse texte din desene animate in combinatie cu injuuraturile auzite in casa, pe strada, pe net etc. de genul " forta mistica te va dobori... TARFO!" Eu un pic panicata nu prea mai stiam cum sa reactionez. La inceput am zambit, apoi zambetul a devenit ironic, dupa care am inceput sa urlu, iar in final mai aveam putin si plangeam! Poate suna cam ciudat, dar copiii aia nu m-au lasat sa imi vad de drum pana nu le-am dat satisfactia de a ma arunca pe spate, prefacandu-ma impuscata si...MOARTA! Cat sadism! In fine, de atunci nu am mai calcat in scoala aia... Oricum, ideea era ca in felul asta ei vor ajunge sa fie si mai plictisiti decat noi, si mai dezinteresati de scoala si mai... multe altele! Nu prea stiu unde o sa se ajunga, dar nici nu prea vreau sa imi inchipui...Va las pe voi... Eu ma bag sa vizionez unul dintre desenele mele preferate - Viata cu Louie pe care din pacate, nu le mai pot viziona decat pe YouTube... Acum la TV nu sunt decat desene animate cu monstrii, batalii, puteri supranaturala duse la extrem... si cele mai simple sunt de-a dreptul penibile!

2 comentarii:

daniela spunea...

heeey.. am folosit si eu imaginea asta la un post de-al meu (nu mai tin minte care si mi-e lene sa verific :)) )
anywhoo... nu mai e lumea cum eram noi cnd eram mici... cu mario si jocuri in fata blocului...

Anonim spunea...

Wise words!!!
Sunt deacord complet Dea...chiar pot sa fac si niste legaturi!

Imi place mult ce ai scris :D